top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • X
  • Youtube
  • TikTok

© 2023 by Travel Noy | Travel & Lifestyle Blog. 

Instagram

FOLLOW @NOY_EDRI_

השאירו פרטים לקבלת תכנים ועדכונים במייל

מסלול מלא לארבעה ימי טיול בפראג

Updated: Dec 19, 2023

מתכננים טיול לפראג? המדריך הזה במיוחד עבורכם!

כשהחלטנו לטוס לטיול משפחתי בפראג היה לי ברור שהלוז לטיול צריך להיות מדוייק, הימים לא יכולים להיות עמוסים מידי, הלוז חייב לכלול הפסקות מנוחה של שעתיים-שלוש במלון בין טיול היום לטיול הערב ושבבוקר נוכל לצאת מהמלון בשעה סבירה (לא מוקדם מידי) וכך, יחד עם בחירת אטרקציות מדוייקת - הטיול בטוח יהיה מושלם!

הטיול הסתיים ואני יכולה לומר בפה מלא, שזה אכן היה מוצלח!


לאור ההצלחה ובכדי שגם אתם תוכל להנות מטיול מדוייק לפראג שתהנו בו מכל רגע-אני משתפת אתכם במסלול שהכנתי, המלון, המסעדות והאטרקציות נבחרו בקפידה ולוז מסודר למסלולים נוחים ועם יכולת לעבור בין האטרקציות בקלות ובמהירות.


נקודה חשובה- אנחנו טיילנו באוגוסט, הימים היו נעימים אבל היה גם יום של חום קיצוני, בימים שלפני הטיול התחזית הראתה ימים גשומים (שלא קרו בפועל) ולכן אני ממליצה לבדוק עד הרגע האחרון את התחזית לימים הקרובים ולהביא אתכם ג׳קט לימים הפכפכים (או ערבים קרירים).

בנוסף, יש הרבה מקומות שאין בהם צל ולכן ואני ממליצה לקחת אתכם כובע וקרם הגנה לכל יום טיול.


בנוסף, אם אתם שוקלים לעשות חבילת אינטרנט לטיול, תחסכו לעצמכם התעסקות עם סימים (sim) מיותרים ותעשו חבילת אינטרנט בצורה פשוטה דרך האפליקציה של Airalo. החבילות ממש זולות, קל ופשוט לתפעול (בוחרים חבילה, משלמים, מורידים קובץ לפלאפון, משנים בהתאם להנחיות שממגיעות עם ההורדה כמה הגדרות בטלפון וגולשים בכיף ובלי הסתבכויות מיותרות. מצרפת לכם כאן לינק וקוד קופון שאיתו תקבלו 3$ מתנה לרכישה הראשונה שלכם (שזה בערך חצי מעלות של חבילת אינטרנט באפליקציה!) לינק להורדת האפליקציה - https://airalo.tp.st/cBB90nGO קוד קופון - NOY2380.




בואו נתחיל :)


מלון:

בחרנו ללון בHotel Cube מלון 4 כוכבים שלגמרי מרגיש 5 כוכבים!

המלון נמצא במרחק הליכה קצר מכל האטרקציות (מיקום אסטרטגי מאוד) ובאזור שקט ונינוח עם ברים נחמדים מתחתיו שניתן להעביר בהם את הערבים בכיף, אני ממליצה לכם בחום לסגור את המלון לטיול שלכם ולהנות ממנו גם כן. (תבקשו לישון בקומה 2 כי יש בחדרים חלון-מרפסת (לא באמת מרפסת אלה חלון ארוך שמגיע עד לרצפה וזה לגמרי עושה את ההבדל).


במידה וסגרתם את המלון, חשוב שתדעו שארוחת הבוקר בו עשירה ונפלאה, יש עמדות קפה בחדרים וניתן לבקש מהקבלה מים מינרליים וסודה לאורך כל השהות ותקבלו אותם ללא חיוב נוסף.

בנוסף, ראוי לציון שהשירות שלהם נפלא!






מסלולים לפי ימים


יום ראשון:


תחנה ראשונה:

(במידה ואתם בפראג ביום שבת אני ממליצה לכם להתחיל בטיול בשוק האוכל farmers Saturday market שפתוח רק בימי שבת בין 8:00-14:00.


*18 דק הליכה נעימות


על שפת נהר הנהר מה Hotel Cube.


תחנה שניה: (במידה והתחלתם ביום שהוא לא שבת תתחילו מכאן).

משם המשכתם לDancing House

(הליכה של 10 דק שכולה על על נהר ולטבה)

*בדרך אתם תראו בנהר ברבורים (שרגילים לבני אדם ואפשר להצטלם לידם).


תחנה שלישית:

משם המשכתם ל National Theatre (התאטרון) תצפתתם עליו מבחוץ ועליתם על הגשר Legion Bridge וחציתם לצד השני.

(8 דק הליכה)


*המלצה- לאחר שחוצים את הגשר (בדרך לפארק) כדאי לקנות קפה קר ומשהו מתוק לישיבה בפארק - אני ממליצה על café Savoy - שזו מסעדת מישלן מעולה שיש לה בצמוד אליה פטיסרי של המסעדה שמכין מאפים מדהימים!


לאחר שחציתם את הגשר לצד השני תמשיכו ללכת עד לפארק Petrin (חצי שעה הליכה, 2 קילומטר) שם תגיעו לרכבל (תעלו בו העליה מתישה ביום שמש ועדיף להגיע ברכבל) כשתגיעו למעלה תראו את הpetrin tower שהוא העתק של מגדל האייפל שבפריז.



משם תמשיכו ל׳אי קמפה׳ (25 דק׳ הליכה) שהוא אי מלאכותי שמכונה ״ונציה של פראג״ יש בו


פארק ירוק גדול, חנויות מזכרות ובתי קפה, מעניין לראות בו את גלגל העץ הגדול ששימש בעבר לטחינת קמח ולצידו יש שבילי הליכה יפים ומוזיאון אומנות.


משם תמשיכו אל Lennon wall (שלוש דקות הליכה) שבו יש משפטים של הביטלס והוא ממש יפה ומוקדש כמובן לג׳ון לנון.


ואז לmala strana

אזור יפיפה - 5 דקות הליכה לשם

זה אזור להסתובב בו ולהנות מהנוף, תמצאו בו גם כנסיית סנט ניקולס ששווה ללכת לראות - זהו אחד במבנים החשובים ביותר בפראג, בכנסיה יש מגדל פעמונים מפורסם המתנשא לגובה של שישים וחמישה מטר. (הכניסה בתשלום)


משם תלכו לרחוב הכי צר בעולם (יש רמזור ועוברים אחד אחד, זה מאוד צר).


ותחזרו לכיוון המלון דרך גשר קארל Charles Bridge ותראו לאורך הדרך את אמני הרחוב מוכרים את יצירותיהם. (4 דק הליכה)


הגיע הזמן להנות מהמתוק הלאומי - קיורטוש!


במרחק 2 דקות הליכה מהגשר לתוך הרחוב karlova המפורסם אתם תראו את

Good Food Coffee & Bakery Good Food Chimney Cake

מקום שנחשב בעייני רבין כמקום הכי טוב בעיר לקיורטוש (אל תקנו קיורטוש בדוכנים לאורך העיר, הם הרבה פחות טעימים. אם אתם כבר קונים מהם, אל תשלמו להם ביורו - הם עושים המרת מטבע עם עמלה יקרה מאוד!)


---------------------- בחזרה למלון - התרעננות והתארגנות לערב.


---------------------


בערב אני ממליצה לצאת לטיול במרכז העיר ברחוב Na Příkopě שבערב תוכלו למצוא בו מופעי רחוב רבים ואווירה נהדרת ולטייל ברחוב Václavské nám עד ל- Wenceslas Square שנורא יפה בערב.


ארוחת ערב:


לחובבי הבשר- אני ממליצה לסיים את היום במסעדת Kantýna שהיא גן עדן לחובבי בשרים (לא הייתי אבל היא מאוד מומלצת).


לחובבי אוכל הודי- אני ממליצה להגיע למסעדת Indian Jewel ולהזמין את מנת הקארי גראם מסאלה שלהם עם עוף יחד עם נאן (הלחם שלהם) ואורז (ממליצה על האורז עם הירקות או עם הבצל מטוגן).



——————————



יום שני לטיול - העיר העתיקה והרובע היהודי.


מתחילים את היום בטיול בשוק הישן (10 דק הליכה ממלון Hotel Cube)


השוק הישן הוא שוק חיצוני שנחמד לטייל בו

*לחובבי הסניקרס (והגורדן בעיקר) צמוד לשוק יש חנות בשם Spike שיש בה היצע ענק של סניקרס בעיצובים מהממים!



משם נמשיך (4 דק הליכה) עד למרכז העתיקה שהיא הלב ההיסטורי של פראג ואחד מאזורי התיירות הפופולאריים ביותר בעיר (אתם תרגישו זאת לבד עם כמות התיירים שנמצאת באזור)

מהכיכר ניתן לראות את כנסיית טין (Týn), פסלו של הלאומן יאן הוס וכמובן השעון האסטרולוגי, שניצב בחזית בניין העירייה הישן.

ניתן לתפוס אל מגדל השעון ולהשקיף ממנו על הנוף של עיר.

שימו לב, בכל השעה עגולה מופיעות בשעון הדמויות של 12 השליחים של ישו ומתקבצים סביב השעון הרבה תיירים לחזות בזה. לא מופע מרהיב במיוחד ולא הייתי מחכה לו במיוחד אבל אם אתם נמצאים בסביבה ורוצים לראות שימו לב לארנק שלכם ושאתם שומרים עליו כי יש הרבה כייסים מיומנים שמחכים לרגע הזה שתהיו עסוקים בלהביט בשעון.


בכיכר תמצאו מקום גדול שמציע thai massage תוכלו לעשות עצירה ל Foot massage בכיכר המרכזית (העלות היא 60 שקלים לרבע שעה) וזה לגמרי מסדר את הרגליים אחרי ימים של הליכה מרובה. (שימו לב - יש להם מחירון בעברית לעוד סוגים שהם מציעים - לבחירתכם).


משם נמשיך לרחוב Na Příkopě התוסס ( 7 דק הליכה)

ברחוב יש חנויות אופנה רבות שניתן לעצור בהם לשופינג (זארה, h&m, ברשקה, מנגו ועוד ובנוסף את חנות המשחקים הלונדונית המפורסמת hamleys שיש בה 2 קומות של צעצועים ומשחקים (שניתן לשחק בהם במקום- החל מarcade games ועד לקרוסלה של סוסי פוני ומגלשה מהקומה השניה לראשונה)

שווה לעצור לקנות בה מתנות לילדים ואם הם איתכם אז לקחת אותם להעביר שם שעה-שעתיים בכיף (בזמן שהמבוגרים עושים שופינג).


משם תלכו לאכול צהריים בPasta Fresca מסעדה מעולה שמציעה מנות נהדרות של פסטות טריות, דגים וסלטים טעימים יחד עם משקאות מרעננים (ממליצה על הלימונדה שלהם), פסטת התרד, ניוקי האפונה ומנת דג הסלמון שמגיעה עם ברוקולי, תרד וצלפים ברוטב חמאה. (תבקשו לשבת למטה במרתף- זה מקום נעים ויפה שבדרך אליו תעברו ותראו אותם מכינים את הפסטות הטריות למולכם)


אחרי ששבעתם ונהנתם ניתן להמשיך בטיול ולצפות בThe Powder Tower (ארבע דקות הליכה)

מגדל האבקה או מגדל אבק השריפה (איך שתרצו)

המגדל שימש בעבר כאחד משערי הכניסה לעיר וסמוך אליו, ניצב בית העירייה המפואר (Obecní dům) שנחשב לאחד המבנים היפים ביותר בעיר.



מכאן נמשיך להמשיך לכיוון הרובע היהודי בפראג (Josefov), (12 דק הליכה)

*כדאי לקנות במוזיאון היהודי כרטיס משולב, שכולל כניסה לכל האתרים החשובים ברובע: בתי הכנסת, אולם זכרון לזכר היהודים שהומתו בשואה ובית הקברות היהודי, שהוא בית הקברות העתיק ביותר בעולם. בבית הקברות הזה קבור המהר"ל, שדמותו נקשרה בסיפור "הגולם". במוזיאון עצמו מוצג אוסף נדיר של אמנות יהודית, המעיד על המסורת העשירה וההיסטוריה הארוכה של היהודים באזור.


בית הכנסת הישן-חדש (Staranova Synagoga), שנבנה במאה ה-13 ונחשב לבית הכנסת הפעיל העתיק ביותר באירופה. האגדה מספרת שכאן נמצאים שרידיו של הגולם מפראג.


----------------------------


הפסקה וחזרה למלון למנוחה והתרעננות


--------------------------------------------

ארוחת ערב ב Café Savoy (מומלץ להזמין מקום מראש, זו מסעדת מישלן תראו אם מתאים לכם והייתי בודקת אם אפשר להכניס ילדים מראש אם אתם מעוניינים להגיע איתם).


לאחר הארוחה אני ממליצה לחצות את גשר קארל (Karluv most), כעת כשהוא מואר תוכלו לראות ממנו את העיר מוראת ובמיוחד את מצודת פראג המדהימה בפרט.



—————————-


יום שלישי לטיול:


ארוחת בוקר במלון Cube


נסיעה לגן החיות Zoo Prague (מונית מהמרכז עולה בערך 100 ש״ח) מעבירים שם 3 שעות בכיף, יש שם חיות מעניינות ואפילו דוב קוטב, נמרים, אריות ומה לא. (חוויה לכל המשפחה)


לאחר מכן אני ממליצה ללכת לאכול המבורגר טעים בSad Man's Tongue Bar & Bistro


משם ולאחר שהתרעננתם, ממליצה ללכת ל Madame Tussauds Prague (חוויה לכל המשפחה) שזה מוזיאון השעווה שמציג ידוענים בדיוקן ובגודלם הטבעי וכיף להצטלם איתם ולהרגיש קצת אבק כוכבים.


עוד המלצה כייפית (שתהיה בעיקר נחמדה למי שמטייל עם בני נוער) זה מוזיאון הסלפי Selfie House Prague

מקום לא גדול אבל מלא בסטים לצילום מגניב ומשעשע.


-------------------------

הפסקת מנוחה במלון

-------------------------



לארוחת ערב ממליצה לחזור למרכז העיר ולבחור באחת מהאופציות במדריך המלא שלי למסעדות בפראג.

וסיבוב ברים בעיר למוך מדריך הברים שלי בעיר.

—————————————


יום רביעי


בוקר מתחיל בסיור המצודת פראג בPrague Castle Pražský hrad (מצודת פראג)

(ממליצה לקחת לשם מונית uber או bolt - אלו האפליקציות המובילות למוניות בעיר).


לאחר מכן נסיעה לקניון הפלאדיום PALLADIUM לשופינג


או לקניון האאוטלט של פראג (שנמצא רחוק יותר וגם צריך מונית לשם) Fashion Arena Prague Outlet

המחירים בו זולים יותר מאשר בקניונים בעיר, ניתן למצוא בו פריטים בהנחות של 30% ויותר משאר המקומות בעיר. הקניון פתוח בין 10:00-20:00 ואל תשכחו לבקש טאקס פרי בכל מקום.


Atrium Flora

קניון שנמצא יחסית ליד מרכז העיר (3 תחנות מטרו) עם 4 קומות של בגדים, הנעלה, אלקטרוניקה וכו׳…



ערב אחרון - ממליצה ללכת לפיצריה איטלקית אמיתית בשם Pulcinella שנמצאת במרכז העיר. פיצה אחת הטעימות שאכלתי בחיי.


 


אתם מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם ולקחת חלק במסע שלי בעולם, ממליצה לכם להציץ גם בהייליט מפראג ולקבל עוד השראה לטיול, המלצות נוספות לחוות את פראג מזווית הראיה שלי.

אני נוודת דיגיטלית שעוברת בין מדינות, ערים ומקומות מרהיבים ומשתפת את המסע שלי וטיפים על בסיס שוטף, מוזמנים להצטרף למסע יחד איתי



תהנו בטיול!




Commenti


bottom of page