top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • X
  • Youtube
  • TikTok

© 2023 by Travel Noy | Travel & Lifestyle Blog. 

Instagram

FOLLOW @NOY_EDRI_

השאירו פרטים לקבלת תכנים ועדכונים במייל

המדריך לנווד המתחיל

מתכננים לצאת לנוודות? מזל טוב! אתם לקראת המסע של חייכם!

עברה שנה מאז שאני ובן זוגי החלטנו להפוך לנוודים דיגיטליים והתחלנו במסע המטורף אל עבר הגשמת החלום, בתחילת המסע לא ידענו מה אנחנו צריכים לדעת ובמה אנחנו צריכים לטפל לפני שנצא לנוודות (מעבר לדברים הברורים מאליהם).

לכן, החלטתי להכין את המדריך לנווד העתידי שיעזור לכם להבין מה אתם צריכים לדעת, במה צריך לטפל, מה צריך לקנות וכו׳ לפני שיציאה לנוודות.

מוכנים? בואו נתחיל

הרשימה המלאה לנווד העתידי:

1. רישיון נהיגה בינלאומי - רישיון נהיגה בינלאומי מקנה את הזכות לנהוג במדינות זרות בהתאם לדרגות רישיון הנהיגה ומותנה בכך שיוצמד אליו רישיון ישראלי קבוע (פלסטיק) בר תוקף.

תוקף רישיון הנהיגה הבינלאומי הוא 3 שנים או עד פקיעת תוקף רישיון הנהיגה הישראלי, המוקדם מבינהם.

איך מנפיקים? ניתן להגיע לאחת מהחנויות שברשימה, לשלם בערך 20 ש״ח ולקבל רישיון נהיגה בינלאומי

2. לבדוק אילו תרופות כדאי לקחת למסע שיהיו תמיד בתיק - כל אחד צריך דברים אחרים אבל רצוי שיהיה לכם תיק תרופות זמין למקרים בהם תצטרכו משהו לטיפול עצמי שיהיה לכם זמין.

3. לבדוק את מגבלות השהות במדינות אליהם אתם רוצים לטוס לטייל - לפני שטסים לכל מדינה חשוב להכיר את מגבלות השהות בה. למשל:

בתאילנד מותר לשהות 45 ימים ולאחר מכן אם תרצו להאריך את השהות שלכם תצטרכו לפנות למשרד ממשלתי לשם כך או לצאת מתאילנד למדינה שכנה ולחזור אליה.

באירופה יש את ׳אמנת שנגן׳ שמגבילה את מי שאין לו דרכון אירופאי לשהייה של מקסימום 90 יום בתוך המדינות שאיחוד האירופי בכל 180 ימים.

4. חוקי קורונה- נכון להיום כמעט ואין בעיה להכנס ולצאת ממדינות כי הקורונה דעכה, אבל בימים שבהם הקורונה חוזרת לכותרות, חשוב לבדוק את חוקי הקורונה במדינה, אילו מסמכים צריך למלא בשביל להכנס, האם צריך להבדק לפני וכד׳...

5. לבדוק אם צריך ויזה למדינות אליהן רוצים להגיע - מתכננים טיסה לארה״ב? אין לכם דרכון ארופאי? אתם צריכים ויזה בתוקף למדינה. חשוב לי לציין שזו רק דוגמה אחת למדינה שצריך בה ויזה, בבקשה תבדקו לפי היעדים שלכם מראש (גם לויאטנם צריך ועוד..) ותנסו לפתוח לעצמכם מראש כמה שיותר אופציות (אחר כך בטיול יהיה לכם קשה יותר לטפל בזה מרחוק, לרוב צריך להגיע למשרדים ממשלתיים בארץ לשם כך וחבל לפספס בגלל פרוצדורה שכזו.

6. לבדוק מה הביטוחים הרלוונטים - ביטוח בריאות, ביטוח טיסה ואפילו ביטוח כבודה. תבדקו את אפשרויות הביטוח שלכם לפני שתצאו לנוודות, תערכו השוואה ותראו מה הכי נכון לכם.

7. לבדוק על טיסות בתוך אירופה,מאירופה וכו׳.. (מחירים ומזוודות) - לא משנה לאן תטוסו, חשוב שתדעו מראש (פלוס מינוס) מחירי טיסות, רכבות וכו׳.. ע״מ לקבל מושג כמה הדברים עתידים לעלות [ממליצה לבדוק גם לכרטיסים ׳מעכשיו לעכשיו׳ מבחינת זמנים- לרוב בנוודות מתכננים מעברים כמה ימים- שבוע קדימה ולא חודשים מראש ולכן חשוב לקבל תמונת מצב אמיתית.

8. לבדוק עלויות מחייה במדינות וערים שאתם מתכננים להגיע אליהם - אני ממליצה לעשות מנוי באתר של nomadlist ובאמצעות האתר להיות חשופים לעלויות מחייה, מזג אוויר, זיהום אוויר, מה האפליקציות המובילות למוניות, חיי לילה, אינטרנט במקום ועוד..

9. לבדוק עם אופציות השכרת רכבים - ממליצה לכם לבדוק האם כדאי לכם להשכיר רכב לתקופה ארוכה שיעזור לכם בטיול שלכם או לחילופין להבין עלויות להשכרת רכב לכמה ימים (לטיולים נקודתיים שאתם רוצים לעשות).

שימו לב - לרוב בנוודות נרצה לקחת רכב ולהחזיר אותו במקום אחר (למשל לקחת בפורטוגל ולהחזיר בספרד, או לקחת בעיר x ולהחזיר בעיר y) , תבדקו את עניין עלות ההחזרה במיקום שונה מהמקום שממנו הרכב הגיע, מניסיון זה מיקר מאוד את הסיפור אך לעיתים זה עדיין משתלם.

10. לבדוק על כרטיסים אשראי עם עמלת מט״ח נמוכה עד אפסית - מכיוון שלרוב בחו״ל אנחנו נעדיף להשתמש בכרטיס האשראי שלנו, תבדקו שאתם בתוכנית משתלמת מבחינת עמלות מט״ח.

11. לעשות בדיקות שגרתיות לפני היציאה לנוודות - אני ממליצה לכם לעשות בדיקות דם שגרתיות, טיפול שיננית, ביקורת רופא שיניים, רופא נשים וכו׳ בטרם היציאה לנוודות. זה יאפשר לכם לטוס לתקופה ארוכה בראש שקט.

12. לתכנן את תחילת הטיול - אל תנסו לתכנן את כל הטיול שלכם מראש, הרבה ישתנה בדרך ויש קסם לחיים באי וודאות והזרימה שמגיעה יחד עם הטיול והרצון שלכם.

יחד עם זאת, לתחילת הטיול רצוי שתתכננו את שבועיים-שלושה הראשונים בצורה מדוייקת יחד עם אופציה לכיוונים להמשך, זה יתן לכם וודאות ונחיתה רכה ויאפשר לכם להנות מהרגע במקסימום.


13. לחדש דרכונים - תוודאו שהדרכונים שלכם בתוקף לכמה שנים קדימה.

14. סים בינלאומי - הטיול שלכם ברובו נשען על היכולת שלכם להיות מחוברים תמיד לאינטרנט, ע״מ שתוכלו להיות מחוברים תמיד ולהשאר עם המספר האישי שלכם בלי להחליף סימים כל שבוע/חודש, אני ממליצה לכם להשתמש באפליקציה של Airalo -שמאפשרת התקנת חבילות אינטרנט דיגיטליות (ללא צורך בהחלפת סים!) שמתבססת על טכנולוגית esim - החבילות ממש זולות, קל ופשוט לתפעול (בוחרים חבילה, משלמים, מורידים קובץ לפלאפון, משנים בהתאם להנחיות שממגיעות עם ההורדה כמה הגדרות בטלפון וגולשים בכיף ובלי הסתבכויות מיותרות). מצרפת לכם כאן לינק וקוד קופון שאיתו תקבלו 3$ מתנה לרכישה הראשונה שלכם (שזה בערך חצי מעלות של חבילת אינטרנט באפליקציה!) לינק להורדת האפליקציה - https://airalo.tp.st/cBB90nGO קוד קופון: NOY2380.

15. לקנות ציוד לעבודה מרחוק ודברים שהכרחיים לחיים בנוודות - אני עובדת על מדריך שיסיע לכם עם זה, כדי לקבל עדכון כשהוא יוצא אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר באתר

16. לעדכן את בעל הדירה - חיים בשכירות? הגיע הזמן לעדכן שאתם עוזבים

17. לשנות את הכתובת בת.ז לכתובת של ההורים - חייתם בשכירות עד עכשיו? הגיע הזמן להחליף את הכתובת לכתובת שתהיה נכונה ברשויות.

18. חיסונים - טסים למזרח?דרום אמריקה? אל תשכחו חיסונים

19. לבדוק את כל הכרטיסים והאפיליקציות שיש בהם כסף/ניתן לנצל לדברים שצריך לפני היציאה מהארץ - כסף בוולט? מתנות בביימי? תו הזהב שקיבלתם בחג? זה הזמן לנצל אותם.

20. תמכרו את הציוד שלכם- מכונת כביסה? טלוויזיה? קורקינט? ספה? אתם לא תזדקקו להם בקרוב והם כנראה יהרסו עם הזמן, תמכרו אותם ותקנו חדשים שתגיעו לארץ, הכסף מהם גם יכול לעזור לכם לממן את הטיול וגם לא בטוח שמה שנכון לכם היום יהיה נכון לכם שתחזרו.

21. לבטל תשלומים ומנויים כמו: אינטרנט בבית, מנוי לחדר כושר, תשלומים לעירייה וכו׳.. - אל תשכחו לבטל תשלומים קבועים שאין בהם צורך עוד.

22. הזמנת כרטיס טיסה לטיול - הגיע הזמן להזמין כרטיס טיסה בכיוון אחד ולהתחיל לספור את הימים עד שהוא מגיע.

23. אריזת מזוודות - הגיע הרגע לארוז, אני ממליצה לא לקחת יותר ממזוודה אחת, טרולי ו2 תיקי גב.

כשחיים בנוודות זזים הרבה וקשה לסחוב את הציוד הכבד בדרכים, לכן רצוי שתשתדלו לקחת כמה שפחות דברים אתכם אבל תשארו בגבול שבו אתם יודעים שלקחתם הכל כדי שיהיה לכם נעים.

אני מכירה גם זוגות שמנוודים עם 2 טרולי ו2 תיקי גב, הכל ממש אפשרי. תבחרו בדרך שנכונה לכם.

24. אחסון ציוד שנותר - תאחסנו את הציוד שבחרתם שיחכה לכם בארץ

25. תפרדו מהחברים והמשפחה

וזהו, אתם מוכנים למסע!

מלא בהצלחה!

לשאלות, בקשות והתייעצויות מוזמנים להשאיר התייחסות בתגובות






Comments


bottom of page