top of page
  • Instagram
  • Facebook
  • X
  • Youtube
  • TikTok

© 2023 by Travel Noy | Travel & Lifestyle Blog. 

Instagram

FOLLOW @NOY_EDRI_

השאירו פרטים לקבלת תכנים ועדכונים במייל

המדריך המלא למטייל בבודפשט

Updated: Dec 21, 2023

לבודפשט הגעתי אחרי שכבר ראיתי מספר לא קטן של מדינות באירופה, הספיק לי מעט מאוד זמן כדי להבין שבעיר הזו יש את כל מה שאני רוצה וחולמת שיהיה בעיר.

עיר שמשלבת את אירופה הקלאסית יחד עם מודרניזציה, עלויות מחייה זולות וחיי לילה תוססים בקיצור, השילוב המנצח!


במדריך הבא תקבלו מידע על המקומות שחובה לבקר בהם בעיר והמלצות למלונות מעולים בבודפשט שיהפכו את החופשה שלכם למושלמת!


תהנו :)



מידע שחשוב שתדעו לפני שאתם מגיעים לבודפשט


1. בודפשט מחולקת ל2 חלקים (בודה ופשט) ובניהם מפריד נהר הדנובה.

פסט- נמצאת ממזרח לנהר ומשמשת כמרכז מסחרי כלכלי. (והוא המקום שמומלץ ללון בו)

בודה- נמצאת ממערב לנהר והיא אזור פחות מסחרי, שבו ניתן למצוא מבנים חשובים ויפים (מתאים מאוד לטיול יום).


2. המטבע בהונגריה הוא הפורינט המסומן בקיצור HUF.

מבחינת המרה - כל 1000 פורינט שווים (נכון לכתיבת שורות אלו) ל8.39 ש״ח.


3. איפה כדאי לישון? מבחינת מלונות, אני ממליצה לסגור מלון באזור St. Stephen's Basilica, ליד הבזיליקה יש שדרות יפות, מהמקום אפשר להגיע כמעט לכל מקום בפשט במרחק הליכה ויש תחבורה ציבורית נוחה לבודה.

כיף להסתובב באיזור ביום ובלילה ויש באיזור מספר גדול מאוד של ברים, בתי קפה, מסעדות ומקומות ציבוריים שכיף להסתובב בהם.

לנוחיותכם, מצרפת רשימה של מלונות מעולים בבודפשט.


המלצות למלונות מעולים במיקום הכי טוב בבודפשט:

מלון ארבעה כוכבים שנמצא במיקום הכי טוב בעיר, ממליצה לכם לקחת את חדר הדלוקס (רמה אחת מעל הסטנדרט) בשביל לקבל חדר בגודל טוב (22 מ״ר) ולא חדר קטן (15 מ״ר) שזה הסטנדרטי וזה דיי קטן לזוג. ההפרש בין החדרים לא גדול מבחינת המחיר ולגמרי יעשה להם את ההבדל.


מלון ארבעה כוכבים נוסף שנמצא גם הוא במרכז העיר, גם כאן ממליצה לכם לקחת את חדר אקסלוסיב (רמה אחת מעל הסטנדרט) בשביל לקבל חדר בגודל טוב (25 מ״ר) ולא חדר קטן (16 מ״ר) שזה הסטנדרטי וזה דיי קטן לזוג. ההפרש בין החדרים לא גדול מבחינת המחיר ולגמרי יעשה להם את ההבדל.


מלון ארבעה כוכבים במיקום מרכזי ומעולה, מחירים טובים, חדרים בגודל טוב (25 מ״ר) ובהחלט מומלץ!


מלון נפלא מבית מריוט, כשסוגרים מלון של מריוט פשוט יודעים שאין מקום לטעויות, מלון 5 כוכבים במיקום נפלא, מספר דק׳ הליכה מהבזיליקה המרכזית ומשקיף לנהר הדנובה וכיוון בודה המהממת ביופיה. החדרים מספיק גדולים ואין צורך לשדרג אותם. בגדול ההנאה מובטחת, המחיר כמובן בהתאם.


 


4. בבודפשט יש מספר גדול של מסעדות מישלן לכם אם אתם מעוניינים לנסות אחת מהן, אני ממליצה לכם לעבור על המדריך של מישלן לפני ולשריין מקום מראש (זה הלינק למדריך של מישלן)


5. הונגריה מפורסמת באיכות הפפריקה המדהימה שלה, במהלך המדריך אפנה אתכם לשוק שבו תמצאו אין סוף מוצרים של פפריקה מעולה, אישית קניתי גם ממרח פפריקה שמגיע בשפופרת (טיובה) והיא שונה לחלוטין מכל מה שהכרתי ואני חושבת שאם אתם אוהבים לבשל ורוצים להתנסות בדברים חדשים ואיכותיים, זה לגמרי המקום לקנות מוצרי פפריקה שווים לביתכם ולהעשיר את המטבח שלכם בטעמים נהדרים.


6. אינטרנט בבודפשט- אם אתם שוקלים לעשות חבילת אינטרנט לטיול, תחסכו לעצמכם התעסקות עם סימים (sim) מיותרים ותעשו חבילת אינטרנט בצורה פשוטה דרך האפליקציה של Airalo. החבילות ממש זולות, קל ופשוט לתפעול (בוחרים חבילה, משלמים, מורידים קובץ לפלאפון, משנים בהתאם להנחיות שממגיעות עם ההורדה כמה הגדרות בטלפון וגולשים בכיף ובלי הסתבכויות מיותרות. מצרפת לכם כאן לינק וקוד קופון שאיתו תקבלו 3$ מתנה לרכישה הראשונה שלכם (שזה בערך חצי מעלות של חבילת אינטרנט באפליקציה!) לינק להורדת האפליקציה - https://airalo.tp.st/cBB90nGO קוד קופון - NOY2380.




7. קיורטוש - קיורטוש הוא מאפה הונגרי ולכן אני ממליצה לכם לאכול במהלך הטיול קיורטוש בעיר.



 


אטרקציות בבודפשט


Hungarian Parliament - בניין הפרלמנט ההונגרי

בניין הפרלמנט ההונגרי בבודפשט הוא אחד מאתרי החובה בעיר, מדובר במבנה הגדול ביותר בהונגריה והוא מציג ארכיטקטורה מרשימה!

בתוך המבנה, תחת לכיפה שמור הכתר המקורי של אישטוואן הקדוש - המלך הראשון של הונגריה, יחד עם השרביט המלכותי והחרב שלו.

במקום תוכלו למצוא סיורים מודרכים וסיורים עם מדריכי אודיו שיספרו לכם את הסיפור של המקום.


נקודה מעניינת שחשוב שתכירו, בלילות שווה להגיע להסתכל על המבנה (יחסית ממרחק) ולהנות ממראה ציפורים שחגות מעל המבנה ומקבלות קסום בזכות התאורה שמאירה מהמבנה מעלה.

ממליצה מאוד מאוד להגיע, מבטיחה שלא תתאכזבו, הדבר הכי קסום שראיתי לאחרונה, ניכר כי האטרקציה מוכרת ומופנה ע״י המקומיים שמגיעים לאזור יחד עם אוכל ויין יושבים לדייט רומנטי אל מול המראה הקסום.


Margaret Island - אי מרגיט

בלב הדנובה יש אי קטן שאורכו 2.5 קילומטרים ורוחבו 500 מטרים.

על האי לא נבנו בניינים והוא משמש כאתר נופש ובילוי למקומיים ותיירים כאחד.

שני גשרים מקשרים בין האי לעיר: גשר ארפד בצפון וגשר מרגרט בדרום.

באי ניתן למצוא מסלולי הליכה רבים, צמחייה מרשימה, גני פרחים, ברכות שחייה ובתי קפה.

לא ניתן להכנס לאי עם רכבים פרטיים אך ניתן להגיע לשם באוטובוסים (אנחנו הלכנו לשם ברגל וזה היה בסדר גמור)

בכניסה לאי דרך גשר מרגרט אפשר לראות את המזרקה הגדולה ואת אנדרטת הברונזה שהוקמה ב 1972 לרגל 100 שנות איחוד של בודה ופשט.


סיפור קצר ומעניין על שם האי למבקרים:

לפי המסורת ההונגרית, בלה המלך נדר שאם יצליח למגר את המונגולים יקדיש את בתו לחיי נזירות.

לאחר שהצליח, נשלחה ביתו מרגרט בת ה11 לגור במנזר וחייה בו עד סוף ימיה ואף נקברה באי - מרגרט עלתה לדרגת קדושה והאי נקרא על שמה.





St. Stephen's Basilica

בזיליקת אישטוון הקדוש היא הכנסיה הגדולה ביותר בהונגריה.

בכיכר הבזיליקה תוכלו למצוא מסעדות, בתי קפה, המון תושבים ואזרחים מטיילים בכל שעות היום, ובתקופת חג המולד במקום מתקיים שוק כריסמס נפלא.

מבחינתי, מדובר באחד האזורים הכייפים בעיר ואני ממליצה בחום לחפש מלון שקרוב לבזיליקה וכך תבטיחו לעצמכם מיקום אסטרטגי ונעים לשהייה שלכם בעיר.





Buda Castle

טירת בודה נחשבת לאחד המקומות הבולטים של הונגריה ותוכלו לצפות בה גם מעבר לנהר בצד של פשט בצורה מדהימה, בארמון תוכלו למצוא נקודות תצפית לעיר, פסלים מפורסמים, מוזיאון לתולדות בודפשט ואת הגלריה הלאומית.

Fisherman's Bastion

מצודת הדייגים היא מצודה מהממת ממנה ניתן להשקיף על העיר לכיוון נהר הדנובה והחלק של פשט, הנוף ממנה הוא פנורמי ומרהיב וזו לגמרי נקודה שתעצרו בה לתמונות.

הסיור במקום הוא חינם (למעט כניסה לצריחים שלה).



Matthias Church

כנסיית מטיאש, נמצאת ממש ליד מצודת הדייגים, במנה מרשים מבחוץ, לא הרגשתי צורך להכנס אבל למי שמעוניין יש בפנים מוזיאון כנסייתי שבו תוכלו למצאו העתיקים של הכתר ההונגרי ותכשיטי ההכתבה.



Gozsdu Weekend Market - שוק האמנים

בימי שישי-ראשון (כולל) בין השעות 10:00-17:00 תוכלו לבקר בשוק האמנים של בודפשט, שהמציע מגוון רחב של מוצרים בעבודת יד, אקססוריז, פריטי וינטג׳, אופנה ועוד.

בעייני שווה לא לפספס ביקור במקום.


Hungarian Jewish Museum and Archives

מוזיאון יהדות הונגריה נמצא בבית שבו נולד הרצל ומציג תשמישי קדושה ששרדו מהשואה.

Hungarian State Opera

בית האופרה המשוחזר הוא בניין מפואר מאוד בעיר, מעוצב בסגנון ניאו-קלאסי עם ציורי קיר ופסלים של מלחינים שמועלים בו מופעי אופרה ובלט.

ניתן לעשות סיורים במקום (יש סיורים בהרבה שפות- תוכלו למצוא באנגלית, לצערי בעברית אין, שימו לב לשעות הסיורים זה לא בכל שעה)

(City Park + Heroes' Squar) הפארק העירוני וכיכר גיבורים

כיכר הגיבורים, היא אחת הכיכרות הגדולות בבודפשט, היא ידועה באנדרטת המילניום האיקונית שלה, הכיכר נחשבת לנקודת הכניסה לפארק העירוני ונמצא בקצה שדרת Andrássy.

בפארק תמצאו טירה, אגם מקסים, גן חיות ואת מרחצאות סיצ׳אני (שטוענים שיש להם סגולות רפואיות), ממליצה להגיע לפארק ליום רגוע ומהנה, במיוחד אם מזג האוויר קריר ויבש ולהנות מפארק מדהים ביופיו.


Shoes on the Danube Bank

אנדרטת זיכרון ליהודים שנורו והוטבעו במי הדנובה בתקופת שואת יהודי הונגריה על ידי גדודי צלב החץ ההונגרים.


Central Market Hall

שוק מקורה שבו תוכלו למצוא אין סוף דוכנים שמוכרים פפריקה בכל מיני סוגים (רגילה, נוזלית, שמן פפריקה וכו׳..) , הונגריה מפורסמת בזכות הפפריקה המעולה שלה ואחרי שניסיתי אני לגמרי יכולה להגיד שיש סיבה להתלהבות (קניתי את הפפריקה הרגילה ופפריקה נוזלית שמגיעה בטיובה (שפופרת) ממליצה לכם לקחת כמה לבית.

בנוסף תוכלו למצוא בשוק דוכני בשרים, גבינות, נקניקים, ירקות ופירות מעולים יחד עם דוכני מאפים ואוכל קליל (אל תפספסו את הדוכן שמוכר שטרודלים בטעמים שונים) השוק נמצא בסמיכות לרחוב נמצא בסוף רחוב ואצה אוצה (רחוב הקניות המפורסם) אז אני ממליצה לשלב טיול לשם אחרי ביקור בו.




Széchenyi Chain Bridge

גשר השלשלאות הוא אטרקציה תיירותית מאוד בבודפשט, תיירים מגיעים להצטלם ליד הגשר בעל ההיסטוריה הענפה (הגשר הוקם במאה ה-19 והיה הגשר הקבוע הראשון שחיבר בין בודה לפשט. במלחמת העולם הגשר הופצץ ע״י הנצאים ולאחר המלחמה הוא חודש ושוחזר למראהו המרהיב שהיה קודם. מומלץ להגיע למקום לקראת שקיעה ולהנות מהמראה המדהים של בודפשט והגשר המואר.

*נכון לכתיבת שורות אלו, הגשר נמצא בשיפוצים (ספטמבר 2022 וסגור).


Ferris Wheel of Budapest

הגלגל הענק של בודפשט, הגלגל הענק של בודפשט הוא הגלגל הענק (הֿנייד) הגדול ביותר באירופה, הוא פעיל בקיץ (מאפריל ועד סוף ספטמבר) וניתן לעלות עליו ולהנות מתצפית מדהימה על העיר (בעייני לעלות לגלגל הענק זה לא חובה, אפשר לחסוך את זה, אתם תראו את הנוף המהמם של העיר בטיול בבודה בתצפיות מדהימות.

כיף להגיע לאיזור של הגלגל הענק ביום ובלילה, ביום כיף לשבת ברחבת הדשא שליד הגלגל הענק ולעשות מיני פיקניק כייפי, בערב האורות בגלגל הענק כל כך מדהימים ובקרבת מקום ניתן למצוא דוכני מזכרות, קיורטוש ואפילו מסיבות ריקודים לטיניות (בעייני זה השוס!)

אל תפספסו, תגיעו פעמיים, זה שווה את זה.


Street Food Karavan Budapest

מתחם אוכל ברובע היהודי, בערך 20 קרוואנים שבהם מציעים המבורגרים, אוכל מקסיקני, אלכוהול ומתוקים.

ממליצה להגיע לשם לארוחת צהריים מושחתת.




Dohány Street Synagogue

בית הכנסת הגדול ביותר בכל אירופה, הביקור בו הוא בגדר חובה, שימו לב, יש להגיע בלבוש צנוע (מכנס אחרי הברך וחולצה עם שרוול בשביל להכנס)


Emanuel Tree

אנדרטת זיכרון לנספים בשואה בדמות עץ ערבה שעל עליו כתובים שמותיהם של יהודים שנרצחו בשואה, כשהופכים את האנדרטה מקבלים מנורה בעלת 7 קנים.

האנדרטה נמצאת בחצר בית הכנסת הגדול.


Liberty Square

כיכר החירות ​היא אחת הכיכרות היפות והמפורסמות בעיר.

הכיכר מוקפת בפארק גדול וירוק שבו יש פסלים רבים ומזרקה אינטראקטיבית שברגע שמתקרבים אליה המים מפסיקים לזרום וניתן להיכנס ולעמוד בתוכה.





להמלצות קולינריות בבודפשט, הצצה למקומות וכדי לחוות את בודפשט מזוית הראייה שלי אתם מוזמנים להכנס להייליטים שלי באינסטגרם מבודפשט (יש 3 הייליטים מבודפשט בפיד שמסכמים חודש ימים בעיר המופלאה) ולהנות יחד איתי




לעוד המלצות והשראה לטיולים בעולם, מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם ולקחת חלק במסע שלי בעולם (בזמן אמת), אני נוודת דיגיטלית שמשתפת את המסע שלי ברחבי העולם.


תהנו בטיול



Comments


bottom of page